Ανέκαθεν οι ιδέες του Σπάικ Λι ήταν ενδιαφέρουσες, αλλά το αποτέλεσμα που έβγαινε στις αίθουσες δεν ήταν πάντοτε πετυχημένο. Η επιτυχία του στο BlackKklansman (2018) του χάρισε το Όσκαρ Καλύτερου Διασκευασμένου Σεναρίου. Ανάλογη επιτυχία ήταν και το 25th Hour (2002) με πρωταγωνιστή τον Έντουαρτ Νόρτον. Σαν σήμερα, το 25th Hour ήρθε στη χώρα μας.
Το σενάριο βασίζεται στο ομώνυμο μυθιστόρημα του 2000 το οποίο αφηγείται την ιστορία μιας ημέρας στη ζωή του Μόντι Μπρόγκαν, ενός εμπόρου ναρκωτικών. Αλλά η μέρα αυτή δεν είναι μια συνηθισμένη, καθώς σε 24 ώρες ο Μόντι θα μπει στην φυλακή για να εκτίσει ποινή επτά ετών.
Το 25th Hour είναι μια ιστορία αποδοχής της μοίρας, όσο δύσκολο κι αν είναι αυτό
Υπάρχει μια βαθιά υπαρξιακή ανυσηχία κατά τη διάρκεια της ταινίας, παρόλο που ο Μόντι ουσιαστικά είναι καταδικασμένος από την αρχή. Η ιστορία μάς δείχνει συνεχώς ότι αυτό που αντιμετωπίζει ο Μόντι δεν είναι κάποια ατυχία ή κάποια κατάρα από κάτι ανώτερο ή από τη μοίρα, αλλά μάλλον το αποτέλεσμα μιας σειράς επιλογών που έκανε στη ζωή του. Παρ ‘όλα αυτά, είναι ιδιαίτερος ο τρόπος με τον οποίο ο Λι παρουσιάζει την επικείμενη τιμωρία. Αυτό ενισχύεται από το γεγονός ότι ο Μόντι δεν μετανιώνει καθόλου για αυτό που έχει κάνει. Λυπάται που πιάστηκε, αλλά δεν αισθάνεται ποτέ αληθινή ενοχή ότι οι πράξεις του μπορεί να έχουν προκαλέσει κακό σε άλλους.
Το ταλέντο του Έντουαρντ Νόρτον ήταν υπεραρκετό για τον ρόλο του και γι ακόμα μια φορά καταφέρνει να μεταφέρει κάθε στοιχείο του χαρακτήρα του στο κοινό. Ο Μπάρι Πέπερ είναι εξίσου καλός , δίνοντας στο ρόλο του νόημα, παρά την μικρή παραμέληση του από το σενάριο. Ο Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν είναι ένας ηθοποιός που πάντοτε παθιαζόταν με τους χαρακτήρες που υποδυόταν. Πάντοτε κέρδιζε τις στιγμές του στις ταινίες που εμφανίστηκε και το ίδιο συνέβη και εδώ. Τέλος, η Ροσάριο Ντόσον είναι τόσο φυσική όσο υποδηλώνει το όνομα του χαρακτήρα της.
Στο τέλος, ωστόσο, το πιο εντυπωσιακό πράγμα στο 25th Hour είναι ο έξυπνος και επιδέξιος τρόπος που ο Λι συνδυάζει αναπόσπαστα τους χαρακτήρες με το σενάριο, παρουσιάζοντας όλους τους χαρακτήρες του σε μια στιγμή που οι εγωιστικές ανησυχίες τους επισκιάζονται όλο και περισσότερο από γεγονότα πέρα από τον έλεγχό τους.
1