Ήρθε αυτή η στιγμή της χρονιάς, με τις υποψηφιότητες των βραβείων Όσκαρ να έχουν πια ανακοινωθεί και την απονομή να είναι περίπου ένα μήνα μακριά. Είδαμε ευχάριστες εκπλήξεις, ιδιαίτερες συμμετοχές ακόμα και ταινίες που αναρωτιόμαστε γιατί προτάθηκαν έστω και για ένα χρυσό αγαλματίδιο.
Η υπέροχη ερμηνεία του Andrew Garfield για το Tick, Tick…BOOM!, η Kristen Stewart ως Diana για το πρώτο της Όσκαρ (ποιος να το έλεγε στη Bella Swan), οι τέσσερις υποψηφιότητες του Drive My Car έδωσαν μία φωτεινή χροιά στις υποψηφιότητες. Η απουσία του Denis Villeneuve για το Dune από το Όσκαρ Καλύτερης Σκηνοθεσίας, οι τέσσερις υποψηφιότητες του Don’t Look Up και η απουσία της Lady Gaga από το Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου για το House of Gucci σίγουρα μας παραξένεψαν.
Ωστόσο, υπάρχουν κάποιες απώλειες που δεν μπορούμε να παραβλέψουμε. Έτσι, αποφασίσαμε να αποτίσουμε φόρο τιμής σε 5+1 ταινίες που δεν έλαβαν ούτε μία υποψηφιότητα για Όσκαρ, αλλά σίγουρα αξίζουν μια θέση στη watchlist σου.
Titane της Julia Ducournau
Αγαπητή Αμερικανική Ακαδημία, σε συγχωρούμε που δεν προσέθεσες τον φετινό Χρυσό Λέοντα (aka Ατυχές Πήδημα ή Παλαβό Πορνό του Radu Jude). Ωστόσο, άφησες απ’έξω το Titane; Ε, αυτό δεν μας είναι εύκολο να το δεχτούμε. Σου έχουμε αναφέρει ήδη όλους τους λόγους που ξεχωρίσαμε αυτή την πολύ ιδιαίτερη ταινία της Julia Ducournau εδώ. Αν δεν την έχεις δει ακόμα, μάζεψε όλα τα αποθέματα θάρρους, μπες στο Cinobo και αφιέρωσε αυτά τα 108 λεπτά για να δεις για ποιο λόγο είμαστε τόσο ενθουσιασμέν@ με την ταινία και απογοητευμέν@ ταυτόχρονα που λείπει το Titane έστω από τη διεκδίκηση της Καλύτερης Διεθνούς Ταινίας για φέτος.
The French Dispatch του Wes Anderson
Πόσους λόγους να βρούμε ακόμα για να δεις το The French Dispatch; Μήπως να σου υπενθυμίσουμε το cast που απαρτίζεται από Bill Murray, Benicio Del Toro μέχρι Timothée Chalamet και Lea Seydoux, Tilda Swinton μέχρι Frances McDormand; Τη φοβερή αναπόληση, νοσταλγία και απεικόνιση της έντυπης δημιουργίας σαν πίνακες ζωγραφικής; Τον για-πάντα-μοναδικό-στη-μοναδικότητά-του Wes Anderson; Έστω μία υποψηφιότητα του Wes Anderson για τη σκηνοθεσία/κινηματογραφία, την χρειαζόμασταν. Η Ακαδημία φέτος αποφάσισε να αφήσει απ’έξω το The French Dispatch, εσύ όμως δεν χρειάζεται να κάνεις το ίδιο σφάλμα.
C’ Mon C’ Mon του Mike Mills
Μάλλον επαινέσαμε υπερβολικά τον Joaquin Phoenix τα τελευταία χρόνια κι έτσι η Ακαδημία αποφάσισε να κάνει κάτι γι’αυτό. Δεν υπάρχει άλλη λογική εξήγηση για να αφήσεις το C’Mon C’Mon στην απ’έξω. Ή μάλλον δεν ήθελε δύο ασπρόμαυρα φιλμ να συναγωνίζονται για το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας. Πάντως εσύ που ίσως βάζεις κάθε χρόνο στη watchlist σου τις ταινίες που παίρνουν την πολυπόθητη υποψηφιότητα Καλύτερης Ταινίας, βάλε εκεί μαζί και τη ταινία του Mike Mills. Ίσως νίωσεις πάλι παιδί με τον Jesse (Woody Norman), ίσως ταυτιστείς με τον Johnny (Joaquin Phoenix) και ίσως ταξιδέψεις μεταξύ της πιο αθώας και της πιο απαιτητικής ενήλικης ζωής.
The Last Duel του Ridley Scott
Με δύο ταινίες ο Ridley Scott φέτος δεν έκατσε σε ησυχία, όμως μόνο το House of Gucci κατάφερε να αποσπάσει τη μοναδική του υποψηφιότητα στη κατηγορία Makeup and Hairstyling. Και το The Last Duel τι απέγινε, Ακαδημία; Μάλλον χάθηκε πίσω από την υποψηφιότητα του Don’t Look Up για το Original Score. Η ταινία του Ridley Scott θα μπορούσε να σταθεί 2-3 βήματα πίσω από το Dune ως ένα ακόμη έπος στα Όσκαρ. Βασισμένο σε αληθινά γεγονότα, το The Last Duel απεικονίζει την τελευταία επίσημη μονομαχία της Γαλλίας ανάμεσα σε δύο πρώην φίλους-νυν άσπονδους εχθρούς, τον Jean de Carrouges (Matt Damon) και τον Jacques Le Gris (Adam Driver). Μέσα σε όσα διαδραματίζονται μέχρι εκείνη τη στιγμή, θα δεις παιχνίδια εξουσίας, αποφάσεις δίκαιες και άδικες και μία γυναίκα-πηγή αλήθειας σε όλα.
Annette του Leos Carax
Λίγο πριν την έναρξη του Φεστιβάλ Καννών σου μιλήσαμε εδώ για το Annette και πόσο μας είχε εντυπωσιάσει ήδη από το trailer. Κι ενώ η Ακαδημία έχει δείξει ιδιαίτερη αγάπη για τα μιούζικαλ (ακόμα και τα πιο εναλλακτικά όπως το Annette), κάπως σαν να μην πέρασε ούτε ξυστά. Ωστόσο, ο Leos Carax, κέρδισε το βραβείο σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ των Καννών, και σίγουρα το Annette είναι μία ταινία που στη θέση σου θα την έβαζα στη watchlist μου. Στο Los Angeles του σήμερα, ο Henry (Adam Driver) ένας stand-up comedian και η Ann (Marion Cottillard), μία διεθνούς φήμης τραγουδίστρια της όπερας, ζουν τον έρωτα τους κάτω από τα λαμπερά και ευτυχισμένα φώτα της δημοσιότητας. Με τη γέννηση του πρώτου τους παιδιού, της Annette, η ζωή τους θα πάρει μια απρόσμενη ανατροπή.
Zola της Janicza Bravo
Ακαδημία, κάτι τελευταίο. Μη δούμε καλό indie εναλλακτικό φιλμ, αμέσως να το προσπεράσουμε. Εμείς, δίνουμε την ευκαιρία σε όλ@ οπότε το +1 της λίστα αυτής είναι το Zola. Ο Jeremy O. Harris και η Janicza Bravo έγραψαν ένα σενάριο, βασισμένο σε πραγματικά Tweets της A’Ziah King. Η Taylour Paige (Zola) και η Riley Keough (Stefani) δίνουν τις καλύτερες ερμηνείες στην καριέρα τους ως δύο εξωτικές χορεύτριες με πολύ διαφορετικούς στόχους για ένα road trip που καταλήγουν να πηγαίνουν μαζί στη Florida. Με την πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Sundance το 2020, ακριβώς πριν από την πανδημία COVID-19, η ταινία κυκλοφόρησε στους κινηματογράφους τον Ιούλιο του 2021, φέρνοντας μια σειρά από υποψηφιότητες για το φετινό Film Independent Spirit Award, αλλά όχι για κάποιο Όσκαρ.
3