fbpx
CinemaCultureTFCinema

Ο Franz Rogowski μέσα από τις 5 καλύτερες ερμηνείες του

Λίγοι ηθοποιοί του κινηματογράφου είναι αυτή τη στιγμή τόσο διακριτικοί και συναρπαστικοί όσο ο Franz Rogowski. Εάν αυτή είναι η πρώτη φορά που διαβάζεις το όνομα του, τότε σημείωσέ το, καθώς προβλέπεται πως θα παραμείνει στο ευρωπαϊκό – και όχι μόνο – κινηματογραφικό προσκήνιο για καιρό. Ανάμεσα σε μια θάλασσα κορυφαίων ανδρών ηθοποιών, εκείνος έχει μια εντελώς δική του παρουσία. Αυτό καθιστά κάθε νέα ταινία του μια αφορμή μόνο για να δεις τι πρόκειται να κάνει στη συνέχεια.

Με μοναδική ικανότητα να μεταδίδει όσα συμβαίνουν κάτω από την επιφάνεια των ηρώων που υποδύεται, αφήνει το δικό του στίγμα σε κάθε χαρακτήρα, ενώ διατηρεί πάντα τη μυστήρια φύση του. Η ταινία Passages του Ira Sachs, στην οποία ο Franz Rogowski συμπρωταγωνιστεί με την Adele Exarchopoulos έχει ξεκινήσει ήδη το ταξίδι της στα φεστιβάλ. Μέχρι να φτάσει και στη χώρα μας, εμείς ρίχνουμε μια ματιά στις 5 ερμηνείες που τον έχουν κάνει να ξεχωρίσει.

Boxer στο Victoria (2015) του Sebastian Schipper

Το Victoria είναι ένα τεχνικό επίτευγμα που κόβει την ανάσα από πολλές απόψεις. Όπως λέει και το tagline του — «Ένα Κορίτσι. Μια πόλη. Μια νύχτα. Μια λήψη». Για 138 λεπτά, ο Sebastian Schipper και το καστ του γύρισαν ολόκληρη την ταινία μερικές φορές επιλέγοντας τελικά το καλύτερο. Μια νεαρή Ισπανίδα που έχει μετακομίσει πρόσφατα στο Βερολίνο φλερτάρει – οριακά θανατηφόρα – με έναν ντόπιο άνδρα, καθώς η βραδινή τους έξοδος με τους φίλους του αποκαλύπτει ένα επικίνδυνο μυστικό. Εδώ ο Franz Rogowski έχει τον turning-point ρόλο της συμμορίας που έχει βρεθεί στο δρόμο της Victoria και όλα αρχίζουν να γίνονται λίγο πιο περίπλοκα.

Georg στο Transit (2018) του Christian Petzold

Ο Franz Rogowski πρωταγωνιστεί ως Georg, ένας Γερμανός στο Παρίσι κατά τη διάρκεια μιας ολοένα και πιο τεταμένης και βίαιης κατοχής. Σε όλο το Transit, ο Georg παίζει διαφορετικούς ρόλους. Είναι πατέρας ενός αγοριού, είναι φίλος ενός γιατρού, συναντά τελικά τη Marie Weidel και γίνεται μια εκδοχή του ατόμου που την άφησε πίσω. Είναι ακόμη και ο (όχι απαραίτητα αξιόπιστος) αφηγητής της ταινίας, καθώς η ταινία ξετυλίγεται από την οπτική γωνία ενός μπάρμαν, ο οποίος άκουσε αυτή την ιστορία από τον καλύτερο πελάτη του. Το Transit είναι ουσιαστικά για έναν άνδρα που προσποιείται ότι είναι ένας ξακουστός συγγραφέας, ώστε να καταφέρει να ξεφύγει από ένα φασιστικό καθεστώς. Το μόνο πρόβλημα είναι ότι ο συγγραφέας που αποφάσισε να υποδυθεί είναι ήδη νεκρός.

Christian Gruvert στο In the Aisles (2018)του Thomas Stuber

Υπάρχει μια απλή, σχεδόν παραμυθένια αύρα στο In The Aisles, που βρίσκει ομορφιά και λάμψεις ελπίδας στους αμυδρούς και απίστευτα συμμετρικούς διαδρόμους ενός γερμανικού σούπερ μάρκετ χονδρικής. Ενώ η ταινία του Stuber αναγνωρίζει τη φύση αυτών των άχρωμων χώρων, ο σκηνοθέτης αγαπά τους χαρακτήρες του τόσο πολύ που δεν μπορεί παρά να δώσει προτεραιότητα στην ανθρώπινη φύση τους που υψώνεται πάνω από όλα τα υπόλοιπα. Μία από αυτές τις φιγούρες είναι ο εσωστρεφής Christian, που υποδύεται ο Franz με συγκρατημένη, παρατηρητική ηρεμία. Μερικές φορές, εύχεσαι να ήταν λίγο πιο δραστήριος ή ομιλητικός, απλώς για να ζωντανέψει το ρυθμό της ταινίας, ωστόσο έρχεται η ώρα που δείχνει τον ενθουσιασμό του για την Marion, τη γοητευτική του συνάδελφο.

Christoph στο Undine (2020) του Christian Petzold

Η ιστορία, η μυθολογία, ο ρομαντισμός, ακόμη και η θεωρία της αρχιτεκτονικής συμπλέκονται στο έργο του Christian Petzold, σκηνοθέτη του Phoenix και του Transit, μεταξύ άλλων. Ο συγγραφέας/σκηνοθέτης συγκεντρώνει τα αστέρια της τελευταίας ταινίας του για μια ιστορία που αναπαριστά τον μύθο της Undine, μιας νύμφης του νερού που μεταμορφώνεται σε άνθρωπο, λόγω της αγάπης ενός θνητού, αλλά αναγκάζεται να επιστρέψει στο νερό εάν εκείνος είναι άπιστος. O Johannes και η Undine κάθονται σε ένα καφέ. Εκείνος της λέει πως πρέπει να χωρίσουν, εκείνη όμως τον προειδοποιεί πώς αν την αφήσει θα πρέπει να τον σκοτώσει. Ένας όχι και τόσο κανονικός διάλογος λαμβάνεται ως κάτι φυσιολογικό και τα πράγματα μπορεί να μην είναι ακριβώς όπως φαίνονται.

Καθώς η Undine αρχίζει να πανικοβάλλεται, τα μάτια της πέφτουν σε ένα ενυδρείο, τη στιγμή που ένας νεαρός άνδρας ονόματι Christoph (Franz Rogowski) μπαίνει στο δωμάτιο. Καθώς τα μάτια της εστιάζουν στη φιγούρα ενός υποβρύχιου δύτη μέσα στο ενυδρείο, ο Christoph σκοντάφτει και πέφτει πάνω στο ενυδρείο, το γυαλί σπάει, τα θραύσματα τραυματίζουν και τους δύο. Αυτή είναι η αρχή της ιστορίας τους, το τέλος τους όμως είναι αμφίβολο.

Hans Hoffmann στο Great Freedom (2021) του Sebastian Meise

Στο Great Freedom, ο Rogowski πρωταγωνιστεί ως Hans, ένας ομοφυλόφιλος Εβραίος που καταδικάστηκε σε αυστριακή φυλακή μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο για παραβίαση των νόμων κατά της ομοφυλοφιλίας. Πρόκειται για μια από τις πιο συγκινητικές και πλήρως φανταστικές ερμηνείες του. Το σενάριο του σκηνοθέτη και σεναριογράφου Sebastian Meise μεταπηδά μεταξύ διαφορετικών δεκαετιών, μερικές φορές με αρκετά περίπλοκο τρόπο. Παρόλο που μπορείς να καταλάβεις γιατί συμβαίνει αυτό, πολλές φορές η τεχνική αυτή διακόπτει τη γραμμή της εξέλιξης του κεντρικού ήρωα, δίνοντας χώρο στην ανάπτυξη των συναισθημάτων σου για εκείνον.

4

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *