fbpx
AbroadTravel

Ένα ταξίδι στην Μπρατισλάβα!

Συντάκτης/ Φωτογραφία: Άρης Λιάπης

Η Μπρατισλάβα είναι η πρωτεύουσα της Σλοβακίας, και ο πληθυσμός της δεν ξεπερνά τους 450.000 κατοίκους. Βρίσκεται στις όχθες του Δούναβη, στα σύνορα της Σλοβακίας με την Αυστρία και την Ουγγαρία. Αξίζει βέβαια να σημειωθεί ότι είναι η μοναδική πρωτεύουσα ευρωπαϊκού κράτους που βρίσκεται σχεδόν πάνω στα σύνορα με άλλο κράτος (την Αυστρία).

Σίγουρα δεν είναι ένας από τους προορισμούς  των ονείρων σου, όμως όπως όλα τα ταξίδια, έχει και αυτή κάτι να σου προσφέρει. Η νυχτερινή ζωή της πόλης ήταν για μας ο κύριος λόγος της επίσκεψης μας! Αυτό που έμενε ήταν να οργανωθούμε. Το ταξίδι μας είχε διάρκεια τεσσάρων ημερών (Πέμπτη με Κυριακή), και η μοναδική πτήση για Μπρατισλάβα ήταν από Αθήνα με διάρκεια περίπου δύο ωρών. Φτάνοντας  στο αεροδρόμιο της πόλης η θερμοκρασία ήταν στους -3 κάτι που δεν το περιμέναμε.  Εκεί γνωρίσαμε και τον Γιώργο, ο όποιος είναι από την Αθήνα και σπούδαζε τα τελευταία χρόνια στην Μπρατισλάβα (όπως και πάρα πολλοί Έλληνες).

Οι συμβουλές του για τις πρώτες κινήσεις μας στην πόλη ήταν ότι χρειαζόμασταν εκείνη την στιγμή. Το κατάλυμά μας γι’ αυτό το τετραήμερο ήταν κάτι το διαφορετικό, μιας και μείναμε σε ένα Botel, και συγκεκριμένα στο Botel Cracia. Όπως καταλάβατε τα Botel είναι τα λεγόμενα πλωτά ξενοδοχείο της πόλης  πάνω στον Δούναβη και είναι κατά κύριο λόγο παλιά κρουαζιερόπλοια τα όποια έχουν μεταμορφωθεί  σε ξενοδοχεία και οι καμπινές τους σε δωμάτια.

Χωρίς να χάσουμε πολύ χρόνο αφήσαμε γρήγορα τα πράγματα μας και βγήκαμε να εξερευνήσουμε όσο προλαβαίναμε την πόλη. Το κρύο ήταν τόσο ξερό που μας άλλαξε τα σχεδία, και έτσι μετά από μια  πολύ μικρή βόλτα καταλήξαμε σε μια μπυραρία στο κέντρο της παλιάς πόλης.  Την επομένη μέρα το πρωί ξεκινήσαμε την περιπλάνηση μας. Η πρώτη επίσκεψή μας ήταν στην  “Νέα Γέφυρα” (Most SNP), η οποία διασχίζει τον ποταμό Δούναβη και ενώνει την παλιά πόλη με την περιοχή Perzallka. Είναι μια καλωδιακή γέφυρα με μήκος  430 μετρά και πλάτος 21 μέτρα, το -πραγματικά- όμως εντυπωσιακό χαρακτηριστικό της, είναι ένα ιπτάμενο πιάτο που υπάρχει στον πύργο της  μιας πλευράς.

Στο πιάτο αυτό στεγάζεται  ένα cafe-restaurant που ονομάζεται UFO.  Εκεί θα βρείτε την ομορφότερη θέα από κάθε άλλο σημείο της πόλης. Στη συνέχεια κατευθυνθήκαμε προς την παλιά πόλη! Αυτό που αντικρίζει κάνεις περπατώντας στους δρόμους της, είναι τα ιστορικά  κτήρια και οι μεσαιωνικοί  πύργοι. Ένα από αυτά είναι και το παλιό Δημαρχείο της Πόλης, ένα σύμπλεγμα τριών κτιρίων που σήμερα στεγάζεται το Μουσείο της Μπρατισλάβα. Βορειότερα βρίσκεται η Πύλη του Μιχαήλ , η οποία είναι η μοναδική που επιβίωσε από τη μεσαιωνική οχύρωση, και είναι από τα πιο παλιά κτίρια της πόλης. Εκεί κοντά θα βρείτε και το πιο στενό σπίτι της Ευρώπης. Το υπερβολικό κρύο σε συνδυασμό με την κούραση της ημέρας μας ανάγκασε να πάρουμε την απόφαση πως τα υπόλοιπα τα αφήμουμε για αύριο.

Έτσι λοιπόν περπατώντας σε έναν από τους πιο πολυσύχναστους δρόμους της Μπρατισλάβα τον Obchanda  Ulica, ανακαλύψαμε μια Irish Pub! Καταλαβαίνετε πως εκεί περάσαμε όλο το απόγευμα βλέποντας ποδόσφαιρο και πίνοντας μπύρες. To ίδιο βράδυ θα βγαίναμε στο ένα από τα πολλά Club που έχει η πόλη, στο Trafo! Ήταν μια από τις πολλές καλές προτάσεις του Γιώργου. Από την πρώτη στιγμή καταλάβαμε γιατί αυτή η πρωτεύουσα φημίζεται για την νυκτερινή της ζωή.

Την επόμενη μέρα το πρωί όλη η πόλη ήταν ντυμένη στα ‘’λευκά’’ . Η εικόνα ήταν εκπληκτική και το κρύο είχε υποχωρήσει λίγο! Έτσι μας δόθηκε η δυνατότητα να επισκεφτούμε το κάστρο της πόλης. Η ιστορία του Κάστρου φυσικά είναι μεγάλη. Πρωτοκατασκευάστηκε τον 10ο αιώνα  και έζησε στιγμές  μεγάλης δόξας. Ανακατασκευάστηκε μετά το 1953 αποκτώντας το τελευταίο του στυλ, της αρχιτεκτονικής Μπαρόκ. Μετά την επίσκεψη μας αυτή κατευθυνθήκαμε πάλι προς την παλιά πόλη για να επισκεφτούμε την πλατεία  Primacialme με τα μπρούτζινα αγάλματα σε όχι και τόσο συνηθισμένες θέσεις.

Το τελευταίο βράδυ στην Μπρατισλάβα είχε ήδη φτάσει και θα το περνούσαμε όπως και τα υπόλοιπα. Αυτήν τη φορά οι πληροφορίες μας ήταν για ένα club που συχνάζουν αρκετοί Έλληνες φοιτητές.  Αυτό δεν ήταν άλλο από το “The Club Bratislava”. Όντως οι πληροφορίες μας ήταν σωστές. Γνωρίσαμε αρκετούς Έλληνες εκεί κατά κύριο λόγο φοιτητές της ιατρικής, της φαρμακευτικής, αλλά και παιδιά με πρόγραμμα Erasmus. Την Κυριακή το πρωί σηκωθήκαμε νωρίς να απολαύσουμε ένα καλό πρωινό πριν την οδύσσεια που μας περίμενε στην επιστροφή  με διαδοχικές πτήσεις από Μπρατισλάβα  Αθήνα και από εκεί Θεσσαλονίκη.

Κάπως έτσι τέλειωσε το ταξίδι μας στην όμορφη Μπρατισλάβα. Ελπίζω να το άρθρο αυτό να σας βοηθήσει στην επίσκεψη σας εκεί! Να θυμάστε δεν αξίζει για παραπάνω από  3-4 μέρες, εκτός και αν επισκεφτείτε και άλλες πόλεις που βρίσκονται σε απόσταση αναπνοής όπως είναι η Βιέννη, Η Βουδαπέστη και η Πράγα.